dinsdag 28 februari 2012

WEEK 16: Willema (met updates)







Lab 16: 100 FACES, PROJECT.

Deze week de start van een project:
Teken/schilder 100 gezichten. Gebruik hiervoor allerlei referentiemateriaal: foto's ( fotoalbum, tijdschrift, krant) maar ook "life" en vanuit je fantasie!
Gebruik allerlei soorten materiaal!
Het project kan weken, misschien zelfs maanden duren.

Ik had hier zoveel zin in, dat ik speciaal voor dit project een boekje heb gebonden.

Ik heb allerlei soorten papier gebruikt.......

in allerlei formaten.................

En de achterkant:
Als ik iets wil maken ( of plakken) in het boek, kan ik altijd een bijpassend formaatje kiezen of een bepaald soort papier, er zit van alles in.
Ik heb er nog niks in getekend, maar zal dit bericht steeds aanvullen met updates.

UPDATE( 28-02-12)

Zwarte inkt en aquarel (payne's grey)


Update (03-03-12) 2-10

links: plakkaatverf, zwarte inkt.
rechts: waterv.fineliner, aquarel. Ruitachtergrond: plakkaatverf en waterv. fineliner.


Waterv.fineliner en aquarel( payn's grey) Achtergrond: kleurpotlood en waterv. fineliner.

Update (04-03-12) nr.11
Acrylverf en zwarte acrylinkt.

Udate ( 09-03-12)
nr 12
Plakkaatverf met fineliner.
Mijn oog viel ineens op deze sticker (op een sleetje) hier, wat groter gemaakt.

Update: (09-03-12)
nr. 13,14,15.


fineliners.
Ooit de achterkant van een speelkaart goed bekeken?

Udate: (12-03-12)
nr.16

Grafiet en Aquarel.
n.a.v. een foto gemaakt in Mdina (Malta) van een Heiligen-schildje naast een voordeur.


Update: 27-03-12
nr. 17-22

potlood en aquarel
6 portretjes op de kop getekend referentie: foto's uit de krant.

Update: 31-07-12
23 en 24

Geschilderd in de stijl van Fritz Willis (schilderde pin-ups en glamourgirls in de jaren 60)

Rechts: als referentie een foto van een van m'n dochters genomen ze lijkt er niet meer zo op. maar dat was ook niet mijn bedoeling, het ging me om de techniek... het is geschilderd met acrylverf.
Links: een model uit de H&M-gids. Nu met plakkaatverf(gouache)

Op de een of andere manier ziet het er wel nostalgisch uit.

Update: 14-08-12.
nr.25 en 26

links een oude (1974) Sindy (acrylverf) en rechts een oud pedigree popje (ondergrond is acrylverf en ik heb getekend met potlood 2B)

nr.25

nr.26
Nog heel wat lege bladzijdes......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten